In deze online scholing beraden we ons als praktijk en als team hoe we handig om kunnen gaan met grote druk (bijvoorbeeld de gevolgen van de COVID-pandemie, frequente personeelswisseling of -uitval, fusies). Welke lering trekken we uit het verleden voor de toekomst? Hoe vertalen we ons lijden in beter functioneren? Deze scholing bestaat uit 2 online bijeenkomsten van respectievelijk 4 en 2 uur.
Tijdens de eerste bijeenkomst van deze scholing is er aandacht voor de effecten van werkdruk, patiënten en collega’s met korte lontjes (bv. door coronastress) op medewerkers en de praktijk. Hoe kunnen werkgevers en leidinggevenden hierop het beste inspelen? Wat kunnen we leren van crisisperioden, zodat we ons werk efficiënter organiseren? Welke teamafspraken kun je maken? Hoe zorg je voor een gevoel van waardering in het team? Hoe kun je werknemers die onder druk staan, goed begeleiden?
In de tweede bijeenkomst gaan we aan de slag met de tactiek hoe we de kansen voor de toekomst kunnen benutten, bijvoorbeeld blijvende verandering van praktijkorganisatie en teamaansturing met als doel: hogere effectiviteit, efficiëntie en engagement.
Deze scholing is voor werkgevers, leidinggevenden, leidinggevende/coördinerende doktersassistenten en HR-functionarissen.
Training Triggers
Deelnemers ontvangen van de docent 6 Training Triggers: digitale nieuwsbrieven met een samenvatting van de bijeenkomsten en extra toepassingstips. Deelnemers en trainer kunnen ook vertrouwelijk bloggen ter ondersteuning.
Leerdoelen
- Medewerkers ondersteunen in en na tijden van hoge werkdruk en stress
- Leren van normale en stressvolle tijden wat bruikbaar is voor de toekomst om effectief, efficiënt en geëngageerd te werken